Kształcenie w zawodzie technik administracji odbywa się w szkole policealnej i trwa 2 lata.
Absolwent po uzyskaniu dyplomu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik administracji może je podwyższać, kontynuując naukę w szkołach wyższych na kierunkach:
- ekonomia,
- prawo,
- zarządzanie
- marketing.
Technik administracji zajmuje się pracami związanymi z gromadzeniem oraz obiegiem dokumentacji i informacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną w urzędach administracji publicznej i w przedsiębiorstwach, w tym informacji o charakterze ekonomicznym i statystycznym. Sporządza sprawozdania i protokoły posiedzeń i zebrań. Ważnymi zadaniami technika administracji są: opracowywanie projektów aktów administracyjnych, prowadzenie postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej, a także przygotowywanie projektów umów cywilnoprawnych. Zajmuje się również planowaniem i organizowaniem narad, zebrań, konferencji i sesji. Prowadzi podstawową dokumentację księgową, planuje koszty i przychody, gospodaruje majątkiem oraz nadzoruje innych pracowników.