W dniach 8.11 - 10.11.2022r. uczniowie klas 1TP, 3TP i 4TIg pod opieką p. Małgorzaty Hallmann, p. Agnieszki Kreft i p. Doroty Pawłowskiej, wzięli udział w wycieczce autokarowej do Ostrzyc i okolic. Wyjazd ten został zainspirowany programem Ministra Edukacji i Nauki “Poznaj Polskę”, dzięki któremu uczniowie niewielkim nakładem finansowym mogli zwiedzić kilka miejscowości malowniczej Szwajcarii Kaszubskiej.

Pierwszego dnia wycieczki, we wtorek, zwiedziliśmy Muzeum Kaszubskie w Kartuzach, gdzie oglądaliśmy eksponaty związane z dziedzictwem kulturowym Kaszub. Z Kartuz pojechaliśmy autokarem do Wdzydz, żeby obejrzeć ponad 100-letni skansen  – Kaszubski Park Etnograficzny, czyli 22-hektarowy obszar zabudowany obiektami regionalnej kultury.

Drugiego dnia, w środę, udaliśmy się do zamku w Bytowie, a konkretnie do Muzeum Zachodniokaszubskiego w którym znajdują się wystawy poświęcone kulturze materialnej Kaszubów Bytowskich oraz nawiązujące do czasów krzyżackich. Następnie odwiedziliśmy Muzeum Historyczno– Etnograficzne w Chojnicach, znajdujące się w zabytkowej baszcie, gdzie przewodnik ciekawie przedstawił nam historię Chojnic.

Ostatniego dnia zobaczyliśmy jeszcze Kaszubski Uniwersytet Ludowy w Wieżycy, a potem wzięliśmy udział w lekcji historii w Muzeum Hymnu Narodowego w Będominie. Wróciliśmy do Pucka zmęczeni, ale pełni wrażeń!

Kariera Z Wiatrem Logo

bip logo pomn1 grad

ankieta

Erasmus+ PO WER

Erasmus dla logistyków i informatyków