19 października uczniowie klas IITET i IIICfr / IIICspG brali udział w wycieczce do Szymbarka i Wieżycy. Zwiedziliśmy  Centrum Edukacji i Promocji Regionu w Szymbaru: zobaczyliśmy najdłuższą deskę świata 46,53m - rekord Guinnessa, Muzeum Ciesielnictwa, oryginalny przywieziony z miejscowości Zapleskino ponad 240 letni Dom Sybiraka z repliką sowieckiego Łagru oraz lokomotywą i wagonami – rekonstrukcja „Stacji bez Powrotu” na bezkresnej Syberii , Replikę Bunkra „Ptasia Wola” Tajnej Organizacji Wojskowej „Gryf Pomorski”(kaszubskich partyzantów) z efektami świetlno-akustycznymi, które wywarły na nas ogromne wrażenie. Pomnik poświęcony T.O.W, Dwór Salino – replika 300-letniego dworu alkierzowego, Kaplicę Jedności Narodowej, oryginalną zagrodę pierwszych kaszubskich osadników w Kanadzie z 1858r, Dom Powstańca Polskiego przywieziony z Adampola z nad Bosforu, „Dom do góry nogami”, oraz największy koncertujący fortepian świata (rekord Guinnessa 2010 r.). Zjedliśmy pyszny obiad i udaliśmy się do Wieżycy do  Rezerwatu Przyrody „Szczyt Wieżyca” i weszliśmy na wieżę widokową im. Jana Pawła II, z której roztacza się piękny widok na Kaszubski Park Krajobrazowy, który znajduje się na terenie rezerwatu. Jest to najwyższy szczyt na całym Niżu Środkowoeuropejskim – 329 m wysokości. Prowadzi do niego leśny szlak, który pokonaliśmy bez wysiłku. Na koniec podziwialiśmy uroki „Drogi Kaszubskiej”.

Wyjazd bardzo nam się spodobał, zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc i dowiedzieliśmy się wielu interesujących rzeczy o naszym regionie, poznaliśmy ciekawą dotąd nieznaną historię i mogliśmy podziwiać piękną kaszubską ziemię.

Tekst i zdjęcia:

bip logo pomn1 grad

ankieta

Erasmus+ PO WER

Erasmus dla logistyków i informatyków