KwalifikacyjneKursyZawodowe

Kursy zawodowe

Licznik odwiedzin

1972954
Wizyt dziś
Wizyt wczoraj
Ten tydzień
Ten miesiąc
Ostatni miesiąc
Wszystkie
667
1333
5431
25776
41279
1972954

21 października 2016 r. uczniowie klasy II TL w ramach konkursu „Młody Lean Lider - bądź pożądanym członkiem zespołu firmy europejskiej” rozegrali grę symulacyjną „Fabryka Potwornych Słoneczek”.

Konkurs realizowany jest pod opieką zespołów z firmy Sits sp. z o.o., LeanQ Team sp. z o.o. oraz pod patronatem Rektora Uniwersytetu Gdańskiego.

Projekt jest odpowiedzią na potrzebę kształtowania młodzieży na potrzeby europejskiego rynku pracy. Ma na celu rozwinięcie wśród młodzieży kompetencji transferowalnych w zakresie przedsiębiorczości indywidualnej i zespołowej.

Uczestnicy projektu współpracują w grupach 8-10 osobowych, zapewniając ciągłe doskonalenie prowadzonej firmy oraz poprawiając osiągane wyniki. Do tego celu wykorzystują 10 zasad kaizen.

Pomysłodawcą i liderem projektu jest Joanna Czerska, LeanQ Team sp. z o.o. (Gdańsk), a koordynatorami wspierającymi są Violetta Jankowska, Sits sp. z o.o. (Brodnica), Daniel Szałwiński, Sesa Systems Polska (Chojnice), Natalia Jażdżewska (Wrocław) oraz  Piotr Walentynowicz, Uniwersytet Gdański.

Gra symulacyjna ma na celu:
• kształcenie umiejętności pracy w zespole w sytuacjach problemowych
• kształcenie umiejętności w zakresie planowania, organizacji pracy przy jednoczesnej elastyczności w zakresie reorganizacji tych działań
• nabywanie umiejętności współpracy w celu jak najlepszego wykonania zadania
• kształcenie potrzeb odpowiedzialności
• doskonalenie w codziennym planowaniu, poszukiwanie rozwiązań, uproszczeń
• uzyskiwanie pewności siebie poprzez wykonywanie zadań
• rozumienie znaczenia zasobów ludzkich i nadrzędnej roli człowieka w osiąganiu wyznaczonych celów
• kształtowanie swojego wizerunku jako przyszłego pracownika
• kształcenie opanowania w sytuacjach stresogennych np. pod presją czasu
• stymulowanie do działania i wykorzystania pokładów kreatywności
• kształcenie umiejętności szeroko rozumianego zarządzania
• kształcenie zainteresowań zawodowych
• uczenie się empatii poprzez reagowanie na potrzeby i dążenia innych

Uczniowie dzięki grze mogli się dowiedzieć, co to jest Kaizen, jak wyeliminować marnotrawstwo, dowiedzieć się co to jest system Poka Yoke.

Opiekunowie grup: p. Maja Dziekońska, p. Mirosław Drożak
Zdjęcia: Monika Roszman

Erasmus+ PO WER

Erasmus dla logistyków i informatyków

MicrosoftImagine

Office 365 logo

Szkoły Puck Technikum Informatyczne NetAcad partner logo

bip logo pomn1 grad

Media o nas

media

Partnerzy szkoły

Powiat Pucki. Herb

logo wsb pion

PR

logo Ateneum

logo wsaib

logossw

Ciekawe strony

cke logo