W dniach 6-7 października bieżącego roku klasa II TL rozegrała symulacyjną grę logistyczno-produkcyjną „Efekt motyla”, zaprojektowaną we współpracy z firmą LeanQ Team Sp. z o.o. Symulacja miała na celu zaprezentowanie rozwiązań z dziedziny Lean Management.

Podczas gry symulowana była produkcja fikcyjnego produktu. Po pierwszej rundzie gry należało zauważyć wady zastosowanego systemu produkcji oraz wdrożyć usprawnienia.

Poniżej można zobaczyć zdjęcia z pierwszej rundy gry:

Po rozegraniu pierwszej rundy i zauważeniu występujących problemów, wprowadzono usprawnienia:

  1. Powołano motyla z operatora A,
  2. Na stanowiskach wprowadzono 5S,
  3. Utwrzono linię FIFO na zamówienia,
  4. Zredukowano partię na linii C z 4 szt do 2 szt.,
  5. Wdrożono supermarkety przystanowiskowe,
  6. Wprowadzono obsługę prewencyjną - poprawił się wskaźnik OEE.

Następnie przed trzecią rundą wdrożone zostały usprawnienia:

  1. Supermarket wyrobów gotowych,
  2. SMED na linii C,
  3. SMED na linii D – redukcja partii z 6 szt do 2 sztuk
  4. TPM

Poniżej zdjęcia z rundy drugiej i trzeciej:

Gra „Efekt motyla” miała zasymulować następujące rozwiązania:

  • system ssący na magazynie/kanban planistyczny,
  • system ssący stanowiska produkcyjne – magazyn / kanban przyprodukcyjny,
  • motyla/runnera,
  • 5S,
  • standaryzację pracy,
  • SMED – skracanie czasów przezbrojeń,
  • TPM,
  • OEE – efektywność produkcji,
  • linię FIFO.

Szczególne podziękowania należą się Pani Prezes LeanQ Team dr inż. Joannie Czerskiej, która bardzo zaangażowała się w edukację młodzieży poprzez gry symulacyjne.

Erasmus+ PO WER

Erasmus dla logistyków i informatyków

MicrosoftImagine

Office 365 logo

Szkoły Puck Technikum Informatyczne NetAcad partner logo

bip logo pomn1 grad

Media o nas

media

Partnerzy szkoły

Powiat Pucki. Herb

logo wsb pion

PR

logo Ateneum

logo wsaib

logossw

Ciekawe strony

cke logo