Dzisiaj uczniowie klasy II TL wzięli udział w szkoleniu „Efekt byczego bicza i kanban w łańcuchu dostaw”. Szkolenie to zostało przeprowadzone przez Pana Łukasza Gołębiewskiego oraz Panią Monikę Wieczorkowską z firmy szkoleniowej LeanQ Team Sp. z o.o. w ramach współpracy nawiązanej w ubiegłym roku szkolnym.

Szkolenie zostało przeprowadzone w formie gry symulacyjnej Beer Game. Beer Game (lub Beer Distribution Game) została zaprojektowana w latach 60. XX wieku przez Jaya Forrestera z Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Podczas gry symulowany jest łańcuch dostaw, w którego procesy logistyczne wprojektowany jest efekt byczego bicza, objawiający się w postaci nadmiernych zapasów. Rundy podzielone są na okresy czasowe, podczas których uczestnicy podejmują decyzje zakupowe.

Pod pojęciem efektu bicza rozumie się zniekształcenia popytu, nasilające się wraz z przesuwaniem się w górę łańcucha dostaw. Efekt ten wyjaśnia wahania sprzedaży (popytu), produkcji i dostaw, a jego występowanie wynika głównie z nieefektywnego przepływu informacji w łańcuchu dostaw. Występowanie efektu byczego bicza objawia się poprzez gromadzenie nadmiernych zapasów u poszczególnych partnerów.

Z biegiem lat pojawiło się wiele różnych wersji gry, firma LeanQ Team zaprezentowała autorską wersję, w której proponowane jest rozwiązanie problemu byczego bicza poprzez zastosowanie systemu ssącego.

Erasmus+ PO WER

Erasmus dla logistyków i informatyków

MicrosoftImagine

Office 365 logo

Szkoły Puck Technikum Informatyczne NetAcad partner logo

bip logo pomn1 grad

Media o nas

media

Partnerzy szkoły

Powiat Pucki. Herb

logo wsb pion

PR

logo Ateneum

logo wsaib

logossw

Ciekawe strony

cke logo